Vejledning

Vi tilbyder sparring i forhold til et enkelt barn, en gruppe børn eller indsatser for hele klasser. Vi varetager sparringen for elever med BUF-flex midler i kategori 3. Barnet/børnene skal ikke have en diagnose for, at man kan henvende sig.

Et sparringsforløb tilrettelægges i et samarbejde med teamet, skolens RC samt ledelse. Forløbets varighed og intensitet vil ofte afhænge af den givne problemstilling. Vi hjælper med at afdække barnets/børnenes ressourcer og potentialer, analysere adfærd for at opnå en større forståelse for barnets behov og forudsætninger og bringe barnets egne perspektiver i spil. I et sparringsforløb kommer vi altid på et- eller flere besøg i klassen, og vi stiller os til rådighed som co-teacher, hvis der er brug for et tættere samarbejde omkring problemstillingen.

Forud for et opstartsmøde modtager vi gerne skriftligt materiale om barnet/børnene. Det kan fx være PPV, logbogsnotater, relevante mødereferater, pædagogisk notat, handleplan mm.

Vi kan også deltage på netværksmøder, samt hjælpe med sparring omkring udfyldelsen af det pædagogiske notat.