Skoleoplæg- og indsatser

Vi holder skoleoplæg, laver årgangs og/eller klasseindsatser og afholder A-guider kurser, når ledelse og personale har brug for en større (inklusions-) indsats. Vi tilrettelægger indsatsen efter skolens behov og hvad der giver mening og er ikke bundet af et færdigt koncept. Eksempler på indhold kan være:

• Inddragelse af barnets perspektiv og betydningen af et ressourceorienteret børnesyn

• Understøttelse af eksekutive udfordringer

• Præsentation af ”Social Tænkning” og redskaber til at arbejde med det kommunikative og sociale,

• Betydningen af tydelig rammesætning og tydeliggørelse af krav og forventninger – herunder tydelig målsætning

Vi indleder altid en indsats med at holde et formøde med ledelse og ressourcecenter, hvor vi sammen afstemmer indhold og omfang og hvilke temaer ud over ovenstående, der giver mening hos jer.
Vi er altid optagede af at være meget praksisnære og præsentere konkrete redskaber, tips og tricks og at give personalet nye handlemuligheder og lyst til at prøve noget nyt.